A nemzetközi Black Friday alkalmából a Lush az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban, Kanadában, Franciaországban, Németországban, Spanyolországban, Japánban, Ausztráliában, Olaszországban és Magyarországon működő weboldalain is elérhetővé válik a The Cloud nevű limitált kiadású fürdőbomba. A termék eladásából származó bevétel 100%-át (az ÁFA levonása után) a People vs Big Tech tevékenységének támogatására fordítják.
Az összesen több mint 71 millió állampolgárt képviselő, száznál is több szervezetet tömörítő People vs Big Tech a tech óriások túlzott hatalma ellen küzd, és olyan jelentős eredmények elérésében nyújt segítséget, mint az átfogó új technológiai szabályozások elfogadása Európában.
Az Egyesült Királyságban elfogadott Online Safety Act internetbiztonsági törvény és az EU digitális szolgáltatásokra (Digital Services Act, vagyis DSA) és digitális piacokra (Digital Markets Act, vagyis DMA) vonatkozó törvényei talán soha vissza nem térő lehetőséget jelentenek a Big Tech cégek tevékenységének európai szabályozása szempontjából, az állampolgárok – főleg a fiatalok – hangja pedig még soha nem volt ennyire fontos.
“Az internetet évek óta egy maroknyi, feudális királyként viselkedő tech-milliárdos irányítja, begyűjtve az adatainkat és hasznot húzva belőle, miközben platformjaik pusztítást hagynak maguk után a mentális egészségtől kezdve egészen a demokráciáig. Egy jobb online világ víziója által egyesítve azonban felemelkedőben van a fiatal vezetők csodálatos új generációja, hogy visszavágjon. Olyan internetért harcolnak, ahol a gyerekek védve vannak a szándékosan addiktív applikációktól, ahol nyugodtan felmehetünk a netre és hihetünk abban, amit az idővonalunkon látunk, ahol tanulhatunk, felfedezhetünk, és kapcsolódhatunk a szeretteinkhez anélkül, hogy közben állandóan kémkednének utánunk” – mondja Tanya O’Carrol, a People vs Big Tech alapítója.
A vásárlók nemcsak a The Cloud fürdőbombamegvásárlásával segíthetnek; maguk is csatlakozhatnak a Lush Big Tech lázadásához. Az Emberek Nyilatkozatának (People’s Declaration) aláírásával aggódó állampolgárok és civil szervezetek nyílt hálózatához csatlakozhatnak a Big Tech hatalma és visszaélései elleni küzdelemben.
Annabelle Baker, a Lush globális márkaigazgatója így nyilatkozott: “A Black Friday általában az a nap, amikor a Big Tech cégek a szokottnál is nagyobb profitra tesznek szert. De milyen áron? Fontos, hogy az évnek ebben a kritikus időszakában kampányoljunk a People vs Big Tech és a hozzájuk hasonló mozgalmak támogatása érdekében. Ők azok, akik segítenek egy megfigyelésre épülő reklámok és a ragadozó algoritmusok nélküli jövő kialakításában, és ők adhatják vissza az irányítást az embereknek.”
Statisztika: Az Amnesty International jelentése szerint az emberek 71%-a aggódik amiatt, ahogyan a Big Tech cégek a személyes adataikat kezelik. A Lush 2023-ban a The Future Laboratory-val közösen készített jelentése (‘Digital Engagement: A Social Future’) is alátámasztotta ezeket az eredményeket. A jelentés szerint az emberek 65%-a nem akarja, hogy a közösségi oldalak tulajdonosai kereskedelmi célra használják a személyes adatait, a válaszadók elsöprő többsége, 70%-a pedig olyan nemzetközi szabályozást szeretne, amely védi az internethasználók biztonságát.
A Lush digitális igazgatója, Jack Constantine hozzátette: “Két éve a Black Friday alkalmából hoztuk nyilvánosságra Anti-szociális irányelvünket, és ekkor távolítottuk el márkaoldalainkat a Meta közösségi platformjairól, valamint a TikTok és a Snapchat felületeiről. Azóta tovább erősítettük a Big Tech elleni kiállásunkat a digitális eltávolodásra vonatkozó ütemtervünk segítségével, és ellenálltunk az 5 legnagyobb tech cég uralmának a cégünk, a családunk és a barátaink felett. Megtisztelő, hogy az idei Black Friday alkalmából a People vs Big Tech és a Lush együtt dolgozhat. Eljött az ideje, hogy aktívan kampányoljunk a jogszabályi változások és a reform érdekében, hogy igazságosabbá tegyük a feltételeket, és visszaszerezzük az irányítás egy részét a Big Tech cégektől.”
Jó hírek a láthatáron
Az idei Black Friday alkalmából a The Cloud fürdőbombaeladásaiból származó bevétel 100%-át (az ÁFA levonása után) a People vs Big Tech támogatására fordítják. Dobd be egy nagy kád forró vízbe, és élvezd a megnyugtató rózsaolaj és a vidám szicíliai citromolaj lágyan örvénylő illatát.
A kádban ejtőzve gondolj arra, hogy vásárlásoddal a Big Tech visszaélései elleni harcot támogattad. Dőlj hátra, és vedd vissza a CTRL-t!
A Lush Big Tech lázadása
A Lush több mint egy évtizede aktívan foglalkozik a digitális etikával, az etikus adatkezeléssel, a közösségimédia-kultúrával és a technológia jövőjével, természetesen mindvégig az emberi jogokra összpontosítva. Az internet leállítása elleni küzdelemtől kezdve a közösségi média mentális egészségre gyakorolt hatásainak tudatosításáig a Lush alapvető célja Lush-abbá tenni a világot.