Gourmet

A jövő receptje: fenntartható búzából készül a Győri Édes

Egyre többet beszélünk a fenntarthatóságról, de még mindig okoz kihívást, hogy a zöld szempontokat mind beépítsük a mindennapjainkba. Segítség, ha vásárláskor eleve olyan termékeket választunk, amelyek ebben a szellemben készülnek. A jó hír, hogy az egyik legkedveltebb hazai kekszmárka, a Győri Édes is már fenntartható termesztésből származó hazai búzából készül.

Környezettudatos búza

Mi a közös a Győri Édes, a Pilóta, a Háztartási és az Albert keksz között? Hogy generációkon átívelő történelmük van és a mai napig közkedveltek. De a tradíció mellett összeköti őket az a jövőbe mutató szemlélet is, amivel készülnek. Ennek kulcsa pedig nem más, mint a környezettudatosság. Ugyanis a fent említett finomságok legfontosabb összetevője, a búza, felelős gazdálkodásból származik, ráadásul hazai termelőktől érkezik, így a gyárhoz való földrajzi közelsége miatt még kisebb ökológiai lábnyomot hagy.

A Győri Édest gyártó Mondelēz csoport 10 évvel ezelőtt indította el azt a Harmony Program nevű kezdeményezést, ami a fenntartható búzatermesztést tűzte zászlajára.
Az alapelveket mezőgazdasági és környezetvédelmi szakemberek, nonprofit szervezetek, valamint maguk a termelők dolgozták ki. Legfontosabb céljuk az volt, hogy megóvják a természetet és a bolygónkon élő fajok változatosságát, azaz fenntartsák a biológiai sokféleséget.

Kevesebb műtrágya, több beporzó

A Harmony Program középpontjában a környezeti terhelés minimalizálása áll, ami a gyakorlatban nem jelent más, mint kevesebb növényvédő szert és műtrágyát, illetve a vizek és a talaj természetes állapotának megőrzését. Vagyis sokkal élhetőbb körülményeket az emberek számára is. Ez nem minden, hiszen a gazdák külön figyelmet fordítanak a beporzókra is. Az ökoszisztéma és az élelmiszertermelés fenntartásában kulcsszerepet játszó méhek saját legelőket kapnak, amelyeken az élősködők elleni küzdelemben nélkülözhetetlen rovarok is otthonra találnak.

A program folytatásaként a Mondelēz International a Harmony szállítói lánc mentén szeretne minél nagyobb mértékben hozzájárulni a 2050-re tervezett nettó zéró kibocsátás eléréséhez, valamint biztosítani, hogy a vállalat továbbra is vezető szerepet vállal az európai biodiverzitás megőrzésében az éves Snacking Made Right riportban kiemelt célkitűzésekkel összhangban.

További információt a Harmony program weboldalán találsz:
https://harmony.info/hu-hu

A Mondelēz International-ről

A Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) a világ 150 országában forgalmazza snacktermékeit fogyasztóinak. 2021-ben nettó 29 milliárd dolláros árbevétellel a MDLZ a világ vezető snackgyártója, olyan ikonikus globális márkákkal, mint az Oreo, belVita és LU kekszek; Cadbury Dairy Milk, Milka és Toblerone csokoládék; Sour Patch Kids cukorka és Trident rágógumi. A Mondelēz International a Standard and Poor’s 500, a Nasdaq 100 és a Dow Jones Sustainability Index büszke tagja. További információkért látogasson el weboldalunkra: www.mondelezinternational.com vagy kövesse vállalatunkat a Twitteren: www.twitter.com/MDLZ.