Lifestyle

ANSWEAR.HU – TAKE CARE OF WHAT’S INSIDE – A túlstimuláció mindenkit érint

Az Answear.hu Take Care of What's Inside kampánya most arra keresi a választ, miképp küzdhetünk meg a túlstimuláció hatásaival mindennapjainkban.

Immár második alkalommal jelentkezik az Answear.hu divatwebáruház figyelemfelkeltő, mentális egészséggel foglalkozó kampánya, a Take Care of What’s Inside. A márka ezúttal arra összpontosít, hogyan segíthetünk magunkon a folytonos rohanás és a mindenhonnan ránk zúduló túlzott ingerek uralta mindennapokban. A figyelemfelkeltő kezdeményezés egyszerre szólítja meg 11 ország közönségét, a kampány hazai szakmai partnere pedig ezúttal is a Mélylevegő Projekt volt.

De miért is olyan nagy baj a túlstimuláció, és mi is az egyáltalán?

A túlstimuláció egy olyan pszichofizikai túlterheltséget jelentő állapot, amit a minket érő túlzott mennyiségű inger okoz. Negatívan hat egészségünkre, hozzájárulhat a krónikus stressz kialakulásához. Bár nem új jelenség, a digitális korban a korábban tapasztalhatónál jóval intenzívebbé vált, és nem csak az új technológiákra és a közösségi médiára korlátozódik – a modern városi élet a zajjal, a gyors tempóval és az igények, vágyak folytonos felkeltésével szintén hozzájárul ehhez a stresszhez. És hogy hogyan kezeljük? Hogyan előzzük meg? Az Answear.hu és a Mélylevegő ezekre a kérdésekre próbált választ találni, és egy kis kapaszkodót nyújtani a mindennapokba.

A kampány felületein, a weboldalon, a vásárlók számára küldött tájékoztató anyagokon és a Brain Barral közösen készített podcastadásban a túlstimuláció hátterét, az okokat, következményeket és lehetséges megoldásokat tárja fel az Answear.hu és a Mélylevegő csapata. “Tudjuk, hogy a jelenséget megszüntetni nem fogjuk tudni, hiszen ilyen világot teremtettünk magunk köré, de tudjuk azt is, hogy fontos néha megállnunk, és megkérdezni magunktól, ki irányítja az életünket.
A szenvedést fel kell ismerni, és ha ez megtörtént, fontos, hogy kiutat vagy legalábbis pihenőt találjunk magunknak. Ezzel a kampánnyal éppen ez volt a célunk: hogy egy pillanatra megálljunk, és felfogjuk, mi történik körülöttünk” – mondja Sebó Krisztián, az Answear.hu country managere.

A felfogás pedig már önmagában nehéz, hiszen manapság több mint 35 gigabájtnyi adatot, körülbelül 100 000 szót dolgozunk fel egy nap, és összességében 200-szor annyi inger ér bennünket, mint 20 évvel ezelőtt. Hogy milyen hatással van mindez az idegrendszerünkre és a testünkre, azt Juhász Bettina és Pető Dorina, a Mélylevegő Projekt alapító pszichológusai helyezik keretbe, és egyben adnak hasznos, bármikor bevethető trükköket a józan eszünk megőrzésére.

A Take Care of What’s Inside – Túlstimuláció kampány weboldalán is látható, rendezői díjat nyert imázsfilmet a fiatal generációhoz tartozó rendező, Natasha Ivanova készítette el, és érzékletes hangulati hátteret nyújt a kampány informatívabb elemeihez, a weboldalhoz és a megrendelések mellé, a vásárlóknak küldött fontos és hasznos anyagokat tartalmazó kiadványhoz.

A mentális jóllét és a belső béke megtalálásának kulcsa a túlzott ingerek korlátozása lehet.
Ha többet szeretnél tudni, és érdekelnek a túlstimulálást ellensúlyozó hasznos technikák, keresd fel a takecare.answear.hu oldalt és hallgasd meg a témát feldolgozó podcastot.

A Take Care of What’s Inside projekt az Answear.hu CSR-stratégiájának fontos eleme, és jelzi, hogy a divatwebáruház hosszú távon elkötelezte magát a mentális egészség fontosságának hangsúlyozása mellett. A sorozat első kiadása 2023. februárjában jelentkezett a szorongás témáját járta körül a Mélylevegő szakmai segítségével. A mostani, túlstimulációt feldolgozó fejezet egy mindnyájunkat érintő jelenséget hoz fókuszba, amiről egyelőre kevés a társadalmi és a szakmai diskurzus.