1. Napvitorla
Egyszerre bízunk a mechanikai védelemben és az innovációban, ha a magas UV-sugárzástól akarjuk megóvni a bőrünket: május végén 105 százalékkal kerestek rá többen a napernyőkre, mint egy hónappal korábban, miközben az újgenerációs napernyők, a napvitorlák esetében 422 százalékos emelkedés mutatkozott.
2. Megfognánk a szúnyogot
Betonbiztosan jelzi a vakáció kezdetét az elektromos rovarcsapda iránti igények megélénkülése. Május végén a hónap elejére vetítve négyszeresére nőtt a keresések száma, megelőzve a rovarriasztót (233%) és a tradicionális eszközök közé sorolt szúnyoghálót (196%). Romániában mintha kevésbé tartanának a vérszívóktól: náluk ebben az időszakban alig valamivel nőtt a rovarriasztók iránti érdeklődés (+38%), amely messze elmaradt a cseh (226%), a magyar (233%) és pláne a szlovák (424%) adattól.
3. Meleg, az lesz
Bár az igazi hőhullámok még váratnak magukra, ezen a téren bölcs előrelátásról tesznek tanúbizonyságot a fogyasztók: május végén 280 százalékkal többen érdeklődtek a ventilátorok iránt, mint egy hónappal azelőtt. Ez csak alig előzte meg a légkondicionálót (277%), a mobilklímát (168%) viszont jócskán maga mögé utasította. A csehek jobban tarthatnak a nyártól, legalábbis légkondiban (301%) és mobilklímában (193%) egyaránt lenyomtak minket.
4. Hűsítő habok
Ha nyár, akkor víz: a tárgyidőszakban csaknem 300 százalékkal nőtt meg a keresések száma a gyerekmedencére. Ezzel a cseheknél (264%) és a szlovákoknál (223%) is jobbak vagyunk, ráadásul nekik Balatonjuk sincs. Igaz, az ottani szezon elég akadozva indul, ami a strandmatrac iránti keresletben is tetten érhető: május végén a hónap elejéhez mérten csupán 161 százalékos volt a bővülés a keresések számában.
5. Kompótország
Szintén a nyár visszavonhatatlanságára utal a befőzési szezon berobbanása: május végén 187 százalékkal többen kerestek befőttesüveget online, mint egy hónappal korábban.
6. Mi köze a jéghokinak a keresésekhez?
A májusban megrendezett jégkorong-világbajnokság miatt jókora növekedés volt a hokimezekre irányuló kattintásokban Szlovákiában (116%), illetve Csehországban (142%). A jelentős eltérésre kézenfekvő magyarázatot kínál, hogy míg a szlovákok már a negyeddöntőben elbúcsúztak a versenytől, a csehek egészen a bronzéremig jutottak.
7. Méhkaptár és bőrönd
Arról nem tudunk, hogy vajon májusban Csehországban tartották-e a méhészek (a méhek?) világtalálkozóját, az ottani keresési adatokban viszont toronymagasan az élen végzett ebben az időszakban a méhkaptár: erre május végén 795 (!) százalékkal többen kerestek rá, mint egy hónappal korábban. Ha volt is nagy világesemény, azon feltehetően rengeteg bolgár is részt vehetett: legalábbis a balkáni országban a bőrönd kategóriában lehetett a legkiemelkedőbb, 522 százalékos bővülést látni ebben az időszakban.
8. A piknik hungarikum
Miközben a csehek vízipisztolyban májusban jobbak voltak nálunk (náluk a hó végén 106, nálunk 94 százalékkal indult több keresés erre a termékre), ismét bebizonyosodott, hogy a piknik a mi erősségünk – legalábbis a hűtőtáskára irányuló keresési számok alapján mi jobban, lényegesen jobban szeretjük ezt a műfajt (127%), mint akár a csehek (81%), akár a románok (75%).
Az Árukereső.hu Magyarország piacvezető ár-összehasonlító oldala és online vásárlási kalauza, amely 2004 óta több millió vásárlásban segítette a felhasználókat és a boltokat. Látogatói több mint 4500 bolt, 21 millió ajánlata között válogathatnak egy felületen.Az Árukereső.hu küldetése, hogy a vásárlók a legfontosabb szempontokat figyelembe véve, kényelmesen és gyorsan válasszák ki a számukra legkedvezőbb ajánlatokat. Ez egyben magában foglalja a termékek árainak –és tulajdonságaiknak összehasonlítását, inspirálódást a különböző ajánlatok és kategóriák között, illetve az azonnali, direkt vásárlást az Árukereső.hu oldalán. Az Árukereső.hu célja, hogy a szolgáltatások folyamatos fejlesztésével, illetve kiegészítő szolgáltatások révén fokozza a vásárlási élményt és megkönnyítse a döntéshozatalt, ezzel népszerűsítve az internetes vásárlást.