Gourmet

Érintésmentes menüvel támogatja a Coca-Cola a hazai éttermeket az újranyitás után

Tavasszal végre eljött a pillanat, amit olyan sokan vártak: kinyithattak kedvenc éttermeink, bisztróink, büféink és bárjaink, hogy újra együtt élvezhessük a teraszukon a finom ízeket egy pohár jéghideg Coca-Cola társaságában. Annak érdekében, hogy teljesen biztonságosan rendelhessünk a helyszínen, a Coca-Cola kifejlesztette saját, okostelefonon használható, érintésmentes menü felületét, melyet ingyenesen bocsát a hazai éttermek rendelkezésére. Ha tehát legközelebb beszélgetés helyett a telefonjába mélyedő asztaltársaságot látunk egy étteremben, ne ítéljük el őket: lehet, hogy csak a menüt böngészik.

Az éttermek és vendégeik számára is kényelmesen, biztonságosan használható, érintésmentes menüt a Coca-Cola Magyarország fejlesztette, ezzel támogatva a hazai vendéglátóhelyeket az újraindulásban. Az üdítőitalgyártó vendéglátó partnerei számára kínálja fel a szolgáltatást, teljesen ingyenesen. Már több étteremben is elérhető a lehetőség, köztük olyan népszerű helyeken, mint a budai Alessio Kávézó és Étterem és a szentendrei Dunakorzón található Trattoria Cardinale étterem. A felület Magyarországon készült az Isobar Budapest közreműködésével, nagy sikerét tapasztalva azonban hamarosan a szomszédos országok vendéglátósai is használatba vehetik.

Az eddigi tapasztalat azt mutatja, hogy a vendégeknek tetszik, alapvetően nagyon nyitottak az újdonságokra, és ennek a felületnek egyszerű a használata, ami külön öröm, hosszú távon is hasznos lesz. A vírusjárvány óvatossá tette az embereket, tehát higiéniai, elővigyázatossági szempontból is abszolút van létjogosultsága ennek az új, érintésmentes konstrukciónak.” – foglalja össze szakmai meglátásait Forrai Miklós, a budai Alessio étterem tulajdonosa.

Nagyon pozitív a vendégek visszajelzése: nem csak a fiatalok kaptak rá az online menü használatára, de a szenior vendégeink is előszeretettel használják. Mi szeretnék végleg ki is vezetni a mindennapos használatból a hagyományos étlapot, bár még többen ragaszkodnak a papírformához, a visszajáró vendégek már nem is kérik. Nagyon praktikus, hogy pl. a kínálatunk frissítésnél nem kell újra megszerkeszteni és nyomtatni a választékot, csak lefrissítjük a rendszert. Emellett megkönnyíti a pincérek munkáját is, hiszen kimaradhat egy kör, amikor a pincér kiviszi az étlapot és vár a rendelés felvételére.” – mesél tapasztalataikról Győri Emese, az Old Negresco Étterem üzletvezetője.

Az érintésmentes menü létrehozásához a vendéglátóhelyek egy felhasználóbarát, teljesen testre szabható – saját arculattal megjelenő, képekkel és logóval színesíthető – felületen keresztül vihetik fel a rendszerbe étel- és italkínálatukat, illetve az étteremmel kapcsolatos további hasznos tudnivalókat. Ezt követően már csak annyi dolguk van, hogy az étterem számára generált QR-kódot kihelyezik minden asztalhoz. A kódot bármely okostelefon kamerájával egyszerűen le tudják olvasni a vendégek, és így saját telefonjukon tudnak válogatni a menüből. A Coca-Cola az érintésmentes menü beállításához szükséges alkalmazás mellett az étterem egyedi QR-kódját tartalmazó asztali promóciós anyagokat, a rendszer használatát elmagyarázó videós tartalmakat és az emailes „hot line” támogatást is térítésmentesen bocsátja a vendéglátóhelyek rendelkezésére.

„Szolgáltatói szempontból is nagyon örülünk ennek a lehetőségnek, mert kifejezetten felhasználóbarát, praktikus, a beolvasandó QR-kódot a tányéralátétekre is kitettük, így minden újonnan érkezőhöz eljut az információ. Könnyen személyre szabhattuk az étlapot, az oktatás után önállóan szerkeszthetjük, frissítjük” – számol be az új lehetőségről Neszményi Béla a Bistro 17 képviseletében.

„Tavaly az újranyitáskor azzal segítettünk a vendéglátó partnereinknek, hogy egyedi plakátokkal hívtuk fel az éttermekre, bisztrókra a figyelmet. Idén pedig már azt kerestük, hogy mivel tudnánk minél biztonságosabbá tenni a rendelést – így jutottunk arra, hogy egy komplex webes felületet fejlesztünk, ami az éttermek számára könnyen kezelhető, gyorsan frissíthető és személyre szabható, mindemellett vendégeik számára extra higiéniát biztosít. Ezzel fenntarthatósági célokat is szolgálunk, hiszen ez a megoldás kevesebb papírhasználatot eredményezhet” – tette hozzá Kölcsei Gergely, a Coca-Cola Magyarország marketingvezetője.

Mostantól tehát, ha érintésmentes menüvel rendelkező étterembe látogatunk, az asztalhoz ülve kapjuk elő okostelefonunkat, olvassuk be a kihelyezett QR-kódot és már válogathatunk is a kínálatból.
A választható ételek és italok mellett a napi menüt, a wifikódot, a fizetési lehetőségeket és a szervízdíj összegét is megtalálhatjuk. Beköszöntött a nyári meleg, elkezdődött a vakáció, a vendéglátók finom ételekkel, hűsítő italokkal várják vendégeiket, akik kikapcsolódnának egy kellemes estén, az érintésmentes menüvel pedig biztonságosan meg is rendelhetik a kiválasztott finomságokat.