Az elmúlt hét év során a Nespresso több híres svájci márkával is együttműködött már Second Life projektjeiben, hogy a használt alumíniumkapszulákból új, kreatív termékek születhessenek. Ennek legújabb eredménye az Hublot és a Nespresso közös munkájával megalkotott Big Bang Unico Nespresso Origin karóra, amely a két vállalat alapértékeit testesíti meg: az innovációt, a kiválóságra törekvést és a fenntarthatóságot.
Az 1980-ban alapított Hublot márkát az Art of Fusion (a fúzió művészete) filozófiája tette híressé, amelynek jegyében az anyaghasználat határait merészen feszegetve új ötvözeteket és kompozitokat fejlesztettek ki, és – az óraipar fellegvárában kissé meghökkentő módon – óraszíjaikat gumiból készítették. Hasonló meglepetést okozott a Nespresso is 1986-ban, amikor az Art of Coffee (a kávé művészete) forradalmasításával bemutatta adagoltkávé-rendszerét, 1991-ben pedig mindezt új értékkel gazdagította, munkába állítva újrahasznosító rendszerét, amelyben különválasztják az alumíniumot és a kávézaccot, hogy mindkét anyag hasznosítható legyen. Ez tette most lehetővé, hogy a kávékapszulák órává lényegüljenek át.
Igazi újdonságról beszélünk: az Hublot és a Nespresso innovatív ötlete nyomán a kávézaccot az óraszíj elkészítéséhez használták fel, az óratokot, a lünettát, a koronát és a nyomógombokat pedig újrahasznosított alumíniumból alakították ki.
A karórán két dolog is jelzi a Nespresso közreműködését: az egyik, hogy a koronába belegravírozták a márka híres ‘N’ betűs emblémáját, a másik pedig az óra színe, ami egyértelmű utalás a Master Origins Peru Organic kapszula színvilágára. Az alumíniumötvözet sűrűségét a szakértők úgy állították be, hogy garantálja a szerkezet strapabírását.
A Big Bang Unico Nespresso Origin 42 mm-es tokjának anyaga újrahasznosított alumíniumból készült, amelynek 28 százaléka Nespresso kávékapszulákból származik; a tokot élénkzöld árnyalatúra eloxálták és selyemfényűre polírozták. A korona és a nyomógombok ugyanígy készülnek. Az óraház anyaga Eco-Titanium (újrahasznosított titán). A gumi óraszíj titán kioldócsatját dekoratív, újrahasznosított alumíniumból készült elem díszíti, és a tépőzáras textilszíj kapcsa is eloxált zöld árnyalatú.
A Big Bang Unico Nespresso Origin tervezői a Nespresso kávézaccát hasznosították újra az Hublot szabadalmaztatott One Click gyorscsatlakozós, cserélhető óraszíjaihoz.
A gumi óraszíj tökéletes színárnyalatának és minőségének beállításához az Hublot gondosan kimérte az egyes összetevők arányát. A textilszíjat a Nespresso egyik partnere, a Singtex közreműködésével készítették el; ez a cég már eddig is alkalmazta az újrahasznosított kávézaccot S.Café nevű textilje előállításához. Az 5 százalék kávézaccból és 95 százalék újrahasznosított poliészterből összeállított anyagból most először készült óraszíj.
A gumiszíjban 4,1 százalék a kávézacc aránya és 8,2 százalék az újrahasznosított fehér gumi, emellett pedig az anyagkeverék az Hublot szokásos formulájával készült.
Az Hublot és a vele szorosan együttműködő Nespresso egy teljes évet szánt a kutatás-fejlesztésre, hogy az órát alkotó hétféle anyagon, illetve az egyes részegységeken (az eloxált alumíniumfelületen, a számlapon és a mutatókon, az óraüvegre fóliázott Hublot logón, az óraszíj gumiján, a textil-óraszíj anyagán, a tépőzár anyagán, bélésén és kapcsain) a színek tökéletesen egyformák legyenek, és hogy ezek az árnyalatok az idő múltával se fakuljanak meg.
A Big Bang Unico Nespresso Origin egy szimbolikus óra, amelynek megalkotásával az Hublot és a Nespresso bemutatják az újrahasznosított nyersanyagok értékét – ahogy azt is, hogy a körforgás egy végtelen folyamat.
Izgalmas újdonság az Hublot Greenbox doboza is. Az óragyártó ezentúl mindegyik kollekcióját ebbe a saját fejlesztésű dobozba csomagolja, amit teljes egészében tölgyfából készítenek (még a zsanérokat is), méghozzá visszakövethető származási helyű anyagból, amelynek beszerzését és gyártását úgy tervezték meg, hogy a beszállítói lánc a lehető legrövidebb legyen. A doboz újrafelhasználható: kivehető belső elemei 98 százalékban környezetbarát és újrahasznosított anyagból készülnek, például újrahasznosított szövetekből, műszálas fonalakból és PET-palackokból, valamint újrahasznosított papírból és ökotanúsítvánnyal rendelkező kartonból.
A Nespresso-val közösen megalkotott órák Hublot Greenbox dobozán mindkét márka logói láthatók, amelyeket kávézaccalapú ragasztóval rögzítettek.
„A Big Bang Unico Nespresso Origin karóra két úttörő svájci márka, a Nespresso és az Hublot termékfejlesztő csapatainak szoros együttműködésével született meg. Ez a termék háromszorosan is világelső: egyrészt azért, mert használt Nespresso kávékapszulákból készült, ezzel is szimbolizálva az újrahasznosítás végtelen lehetőségeit, másrész azért, mert ez az első karóra, amelynek gumi óraszíja 4,1 százalék Nespresso kávézaccot és 8,2 százalék újrahasznosított gumit tartalmaz; végezetül pedig mert ez az első óra, amelynek tépőzáras textilszíja S.Café anyagból, azaz 5 százalék kávézaccból és 95 százalék újrahasznosított poliészterből készült. A K+F csapatok egy teljes évet töltöttek azzal, hogy az órát alkotó hét különböző anyag színei teljesen egyformák legyenek, illetve hogy megtalálják az egyes összetevők tökéletes arányát, és hogy a termék összes alkatrésze kiválóan teljesítsen a minőségi és tartóssági teszteken.”
RICARDO GUADALUPE
AZ HUBLOT VEZÉRIGAZGATÓJA
„A Nespresso büszke arra, hogy az Hublot-val közösen alkothatta meg a Big Bang Unico Nespresso Origint. Ez a kivételes karóra két olyan svájci vállalat együttműködésének eredménye, amelyeknek DNS-ében és mindennapi gyakorlatában egyformán fontos az innováció, a minőség, a fenntarthatóság és a svájci szellemiség.
B Corp minősítésű vállalatként ez a mostani együttműködésünk egybecseng a Nespresso elkötelezettségével, hogy átálljunk a körforgásos üzleti modellre, és második életet adjunk a kapszuláinkból származó kávézaccnak és az alumíniumnak.
A Big Bang Unico Nespresso Origin remekül illusztrálja, hogyan hozható összhangba a körforgás alapelve a luxussal, és hogy az ilyen termékek éppen olyan elegánsak és kifinomultak lehetnek, mint a hagyományos luxustárgyak, hiszen a környezettudatosság és az esztétikum párosítása kompromisszumok nélkül is megvalósítható.”
GUILLAUME LE CUNFF
A NESPRESSO VEZÉRIGAZGATÓJA