A szezonra való felkészülés jegyében a turisztikailag kiemelt balatoni régióban található partnerek kapcsolódhattak be elsőként a világjárvány okozta leállás után újrainduló Csapolt Minőség Programba.
„Kiemelt célunk volt, hogy a minőségi sörélménnyel, illetve az ahhoz szükséges tudás átadásával hozzájáruljunk a sikeres újranyitáshoz és ahhoz, hogy a vendéglátás újra a minőségi együtt töltött időről szóljon.
Július végéig legalább kétszáz, majd augusztusban további 150 partnerünknél segítünk elsajátítani a Dreher, a Kozel és a Pilsner Urquell márka sörcsapolásának művészetét” – mondta Molnár Szabina, a Dreher Sörgyárak országos trade marketing vezetője.
A megfelelő csapolás különleges fogyasztói élményt nyújt – ezt az alaptételt a fogyasztók véleménye is tökéletesen visszaigazolja.
A Dreher tavaly augusztusban készült kutatásából[1] kiderült, hogy a csapolt sört a fogyasztók elsősorban a sör friss csapolása és íze, a felszolgálás, valamint a fogyasztói élmény miatt választják.
Ez utóbbi kapcsán a csapolás hangulatát, a látványt, az esztétikát és magát az „elkészítést” emelték ki.
Hasonló álláspontot képvisel Molnár Szabina is: „Egy régi és bölcs sörös mondás szerint a sörfőző mester megfőzi a sört, a sörcsapoló mester pedig elkészíti azt”. Éppen ezért a 2017-ben indult program azt célozta meg, hogy tudatosítsa a fogyasztókban, milyen elvárásokkal fordulhatnak a sörözők, vendéglátóegységek felé. Így könnyebben ki tudják választani, hogy melyek azok a vendéglátóhelyek, ahol a minőségi sörözési élmény garantált.
A Dreher Sörgyárak által szervezett tudásátadásra épülő program folyamatos, azaz egy-egy vendéglátóegység minden évben megkapja a szükséges oktatást a szakszerű sörkezelésről, a magas szintű csapolásról és csapolóberendezés karbantartásról. Ez utóbbi azért is fontos, mert a kutatás szerint a csapolt sör minősége kapcsán a fogyasztók kiemelt fontosságúnak tartják a csapolóberendezések karbantartását és a higiéniai szempontokat is.
„Az elmúlt évben 360 vendéglátóhelyen képeztünk ki csaposokat” – folytatta Molnár Szabina, hozzátéve, hogy „már a sörgyár alapítói is felismerték, hogy a minőség a csapos szakértelmén és felkészültségén is múlik: Franz Anton Dreher, a Sörkirály apja csaposból lett sörfőzde tulajdonos, utódjai számára megalapozva a Dreher márkanevet”.
[1] Forrás: Kantar Hungary, Exit-store kutatás, 500 fős, kvótás mintavétel, vendéglátó egységeket látogató 18-65 éves sörfogyasztók, 2020. augusztus