A Nők Lapja Food Awards versenyen a pékáruk, és azon belül az édes péksütemények kategóriájában a Pek-Snack Extra mákos guba párnája lett a győztes. Az eredmény azért is számít meghatározónak, mert közel 165 ezer szavazat érkezett az idén első alkalommal meghirdetett megmérettetésre, amelyen a hazai üzletekben kapható és nevezett élelmiszerekre voksoltak a fogyasztók.
„Nagy öröm és büszkeség számunkra minden olyan díj, amely a vásárlók és az üzleti partnerek elismerését jelzik. Nemrég második alkalommal vehettük át a rangos Superbrands kitüntetést, most pedig egy újabb nívós versenyen értünk el kiváló eredményt. Ezek mind értékes visszajelzések vállalatunk számára, amelyek továbbra is a magas minőségre és megbízhatóságra ösztökélnek bennünket” – mondta el Matskási Zoltán, a Pek-Snack marketing és üzletfejlesztési igazgatója.
A cég értékesítésének 63 százalékát a sós pékáruk teszik ki. Az utóbbi hónapokban ráadásul jelentősen megnőtt a sütemények iránti kereslet. A fogyasztók részéről a legnagyobb keresletnövekedést főképp a fánkok és az Extra termékcsalád tagjai iránt lehetett tapasztalni. Utóbbi kategóriát tavaly vezette be a Pek-Snack, amely négy terméket foglal magába: az áfonyás sajttorta párnát, a sacher-barackos párnát kakaós tésztában, a kókuszos bombát kakaós mogyorókrémmel, illetve a mákos gubát.
A cégnél folyamatosak a termékfejlesztések, mivel a fogyasztók igénylik az újdonságokat. Ez inspirálta a vállalat részéről a közkedvelt magyar desszert, a mákos guba újraértelmezését.
„Ismert édességeket, tortákat szerettünk volna átültetni a péksütemény kategóriába, így készült el a mákos guba párnánk is, amely alapkínálatunkat tekintve prémium készítménynek számít. A krémes, vanília és mákos töltelékű sütemény igazi magyar finomság, külföldi piacra nem is szándékozzuk ezt kivinni” – hangsúlyozta az igazgató.
A Pek-Snack Magyarország és a közép-európai régió meghatározó látványpékség-hálózata, termékei országszerte több mint 1800 partnernél és több kiskereskedelmi láncban is kaphatók, valamint elérhetők Horvátországban, Szlovákiában és Bosznia-Hercegovinában is. Az utóbbi hónapokban a pandémia előtti szintek fölé emelkedett vissza a sütemények iránti kereslet, a vállalat 2019-hez képest 30 százalékkal magasabb volumen-értékesítést ért el.