Fashion

Az országimázst is építi és a divatipari vállalkozások piacszerzését is segíti a már 10. alkalommal megtartott Budapest Central European Fashion Week

A budapesti divathetet az eddigi eredményei alapján a közép-európai régió központi divateseményeként tartják számon. Az életre hívása óta eltelt 5 évben szezonról-szezonra bizonyította, hogy miért érdemes Dubajtól kezdve, az USA-n át, valamint számos európai nagy divatfővárosból is Budapestre seregleni a nemzetközi forgalmazóknak, újságíróknak, divatipari szakembereknek és döntéshozóknak.

Az eddigi 9 BCEFW során közel 200 divatbemutatót rendezett meg a Magyar Divat & Design Ügynökség, melyen keresztül 130 magyar és régiós divattervezőnek volt lehetősége a bemutatkozásra és ezáltal a sikeres nemzetközi piacra lepésre.
A jubileumi 10. BCEFW keretében ismét a divaté lesz a főszerep a fővárosban augusztus 29. és szeptember 4. között, a hétvége során több mint 30 márka legújabb tavaszi-nyári kollekciói ismerhetők meg a Szépművészeti Múzeumban a hét közben pedig 30 kiegészítő program várja a divat iránt érdeklődőket városszerte. Az Ügynökség kiemelt célja, hogy bekapcsolja a hazai divat- és designipart a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, hosszabb távon pedig régiós központtá alakítsa Budapestet, ezen keresztül is erősítve az országimázst. Ennek eléréséhez immáron 10. alkalommal járul hozzá a nemzetközi szinten is nagy érdeklődést kiváltó Budapest Central European Fashion Week (BCEFW).

„A nemzetközi gazdasági trendek alakulása alapján egyértelműen nő a kreatívipar, illetve a divat-és design szektor jelentősége és értékteremtő képessége, hiszen ezen iparágak a gazdasági növekedés forrásaivá is válnak. A divatipar ugyanúgy, mint az épített örökségeink, természeti csodáink, vagy a gasztronómiánk, ugyanúgy hozzájárul az országimázs formálásához. Egyrészt a márkák presztízst adnak egy lokációnak, másrészt a divat a kulturális identitás megőrzésének és bemutatásának az eszköze, amely elősegíti a helyi kultúrával, termékekkel, kézművesekkel és kortárs művészettel való találkozást” – tette hozzá Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.

A BCEFW elmúlt 9 szezonja közel 20 000 helyszíni látogatót vonzottak a központi események, melynek keretében 220 modellel közel 200 catwalk showt rendezett meg az MDDÜ.
Ezentúl a divathetek során pedig több mint 150 kiegészítő rendezvény is megvalósult.
Az 5 év során 130 divatmárka mutathatta be legújabb kollekcióját, melyet csak az utóbbi 2 szezonban több mint 1,5 millió TikTok videómegtekintés kísért, az Instagramon pedig több mint 13 és fél millió divat iránt érdeklődő követett.

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) ismét a nemzetközi divathetek előtt ad lehetőséget a hazai és régiós alkotóknak, hogy bemutassák kollekcióikat Budapest egyik világörökségi helyszínén található Szépművészeti Múzeumban.
Így a divatipari viszonteladók még a szezon elején, nagyobb forrással rendelkezve tudnak a magyar tervezők darabjai közül válogatni. A Szépművészeti Múzeum üzleti rendezvényeit összefogó Museumevents csapatával létrejött együttműködés is egy nagyszerű lehetőség a meglévő szinergikus kulturális kapcsolódások tudatos kiaknázására és további építésére, hiszen a hazai turisztikai vonzerő fejlesztése, a magyar designban és hazai márkákban rejlő kreativitás támogatása közös célunk.

„Büszkék vagyunk, hogy immár 10. alkalommal rendezhetjük meg a Budapest Central
European Fashion Week-et, ahol a divatipari vállalkozásoknak nemcsak abban segítünk, hogy hazai körülmények között helyt álljanak, hanem abban is, hogy nemzetközi piacra tudjanak lépni. Kifejezetten nagy hangsúlyt fektetünk a nemzetközi kapcsolatok és együttműködési lehetőségek építésére, valamint az értékesítésösztönzésre, így tervezőink szezonról-szezonra több és erősebb szakmai és üzleti partner előtt mutatkozhatnak be annak érdekében, hogy vállalkozásuk gazdasági eredményeit növelni tudják” – nyilatkozta Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese.

Az MDDÜ szívügyének tekinti a hazai és régiós tervezők támogatását, így kiemelt figyelem irányul az ukrán divattervezőkre.
A 10. jubileumi BCEFW tehát az összefogás jegyében zajlik: az Ügynökség minden lehetséges módon támogatást szeretne nyújtani az ukrán tehetségeknek, így a divathéten szorosan együttműködik az Ukrainian Fashion Week-kel.
Az augusztus 29 – szeptember 4. között megrendezésre kerülő jubileumi divathét zárásaként két napon keresztül 15 magyar és 2 lengyel tervező mellett kiemelt szerepben 7 ukrán márka is bemutatkozik divatbemutatóval, továbbá 7 kiállító termékei is megismerhetők lesznek a Szépművészeti Múzeumban. A személyes részvétel mellett a divatbemutatók online is követhetőek a BCEFW hivatalos Facebook oldalán, illetve TikTok csatornáján. Budapesten városszerte közel 30 side event is megvalósul, divat támájú kerekasztal- beszélgetések, workshopok gazdagítják a programot.
Emellett a jól működő nemzetközi gyakorlatokat figyelembe véve, számos tervező kifejezetten a saját vásárlóközönségének szóló, önálló prezentációval is készül külső helyszíneken.

Idén a programhoz ismét az ágazat egyik globális logisztikai partnere, a világ legismertebb divateseményeinek kulcsszereplője, a DHL is csatlakozik, ezért a divathét a BCEFW delivered by DHL nevet viseli. Az Ügynökség az előző évekhez hasonlóan ismét az Ökumenikus Segélyszervezet számára ajánlja fel a jegyértékesítésből befolyó összeget, melyet a szervezet célzottan az ukránokat segítő programjára fordít.
Bővebb információ a BCEFW weboldalán érhető el!