Hódít az N-Beauty
A Kínából indult C-Beauty, a koreai K-Beauty és a Japánból származó J-Beauty hullámok után új szépségrend előretörése várható, amely nem más, mint az N-Beauty, azaz az északi stílusú bőrápolás. A skandináv vonal az egyszerű és természet közeli szépségápolást hirdeti az egészségtől kicsattanó kinézetért, amelyért a világ legboldogabb emberei már régóta rajonganak. A minimalista bőrápolás egyre növekvő, a 10 lépéses, fáradtságos bőrápolási procedúrák viszont egyre csökkenő népszerűsége mind hozzájárulnak az új N-Beauty trend sikeréhez. Mindeközben a bőrgyógyászok is a bőrápolási termékek ésszerű mennyiségét javasolják, megfelelően előkészített bőrtisztítással és természetes, tápanyagokban gazdag összetevők használatával.
Hőalapú arctisztítás
Azzal, hogy a FOREO 2013-ban bemutatta első LUNA arctisztító készülékét, örökre megváltoztatta milliók arctisztítási rutinját. 2020-ban az arctisztító trendek új szintre lépnek és belép a hőalapú, más néven termo-technológia, olyan ideális tisztítási feltételeket teremtve, amelyeket manuálisan nehéz lenne elérni. A meleg fellazítja a pórusok mélyéről a szennyeződéseket és a faggyút, miközben kiszorítja a piszkot és az olajokat. A hőalapú arctisztítás az egyik legfelkapottabb trend lesz ebben az évben.
CBD szépség
Míg a kannabisz a világ legtöbb országában illegális kábítószer, a CBD-t (kannabidiol), vagyis a kannabisz növényből kinyert, nem-toxikus hatóanyagát rendkívül sok formában, legális keretek között használják. A CBD felhasználása körüli viták közepette óriási figyelmet kapott a szépségiparban tapasztalt sikere. “Ez a szuper-összetevő egyaránt használható fájdalomcsillapításra, stimulálásra, nyugtatásra, élénkítésre, hidratálásra, vagy éppen a bőr táplálására. Talán nincs is más olyan hatóanyag, amely ennyire széleskörűen segíthet a külső-belső egyensúly megtalálásában” – mondja a CBD-ről Lisa Payne, a Stylus trendelemző cég szépség szerkesztője. A kender növény kivonata 2020-ban tovább hódít, a CBD alapú szépségápolási termékek piacának értéke 2029-re elérheti a 25 milliárd US dollárt*.
App-vezérelt, személyre szabott bőrkezelések
Az emberi bőr, mint a legnagyobb szerv, kiemelkedő figyelmet és személyre szabott ápolást igényel, a perszonalizált kezelések területén is számos újítás várható az évben. Az applikáció vezérelt szépségápolási eszközök, mint az UFO okos-maszk, vagy a LUNA mini 3 arctisztító soha nem tapasztalt, otthoni-luxus élménnyel ajándékozzák meg használóikat. A jövőben az innováció az otthonunkba költözik: ezekkel a eszközökkel az életmódunknak és saját igényeinknek megfelelő bőrkezeléseket alakíthatunk ki okostelefonunk segítségével, otthoni környezetben.
Szkvalénnal a környezet káros hatásai ellen
A bőrünknek ártó környezetszennyezés és a stressz ellen az egyik leghatásosabb fegyver 2020-ban a szkvalén lesz. A szkvalén az emberi bőrsejtek által termelt egyik leggyakoribb olaj számtalan termékben tűnik fel, köszönhetően annak a képességének, hogy könnyen, mégis rendkívül hatásosan hidratál, valamint megóvja a bőrt a káros szabad-gyököktől. Hagyományosan a cápamáj-olajból előállított szkvalént ma már a kozmetikai ipar is fenntartható növényi eredetű forrásokból nyeri, például olajbogyóból, vagy rizskorpából.
ASMR a bőrápolásban
Az ASMR jelenség idén a bőrápolási területét is meghódítja, teljes mentális ellazulást ígérve. Az ASMR (Autonomous Sensory Meridian Response – önálló érzéki-idegi válasz) a pszichológusok definiálása szerint egy jóleső agyi érzet, gyakran a fejbőr és a gerinc körüli bizsergéssel társulva. Legtöbbször bizonyos hangok váltják ki, például a suttogás, vagy ismétlődő enyhe zajok, mint körömdobolás. A közelmúltban számos érdekes felhasználási területen bukkant fel: az amerikai Moxy Hotel ASRM típusú audió esti meséket készített, amelyet a rosszul alvó vendégek kérhetnek lejátszásra, elalvás előtt. Billie Eilish amerikai énekesnőt különleges, suttogó hangja miatt ASMR ikonnak kiáltották ki. A jelenség begyűrűzik a szépségiparba is: a YouTube-on már számos felvétel felbukkan, ahol ASMR típusú bőrápolási videókat élvezhetünk: Karuna Saturi ASMR sztár ebben a videóban egy FOREO készülék T-Sonic pulzálásának eufórikus hatását érzékelteti agyon és bőrön.
Fitnesz a bőrnek
Olyan hírességek, mint Kim Kardashian és J-LO már régóta esküsznek mikroáramos arckezelésekre. A mikroáram úgy hat a bőrre, mint egy kiadós edzés a testünkre, mivel stimulálja és feszesíti az arcizmokat. Az otthoni használatra kifejlesztett készülékeknek köszönhetően a szépség fanoknak ma már nem kell több tízezer forintot a szépségszalonokban hagyniuk, helyette elég egyszer beruházni egy kis készülékre. 2020-ban számos ilyen kompakt, mikroáramú termék bukkan majd fel a piacon, amelyek nemcsak biztonságosak, de személyre szabhatóak is lesznek.
Dalia Fernandez, a FOREO Intézet termékfejlesztési igazgatója szerint 2020-ban a szépségipar egy új korszakba lép, amely számos változást hoz: „A technológia egyre gyorsabb fejlődésével párhuzamos a szépségipar evolúciója is, nem beszélve arról, hogy a vásárlók is jóval tudatosabbak. Keresik a leghatásosabb, a legeredményesebb, és a legkényelmesebb megoldásokat. Ennek köszönhetően került be a FOREO a 10 legkeresettebb szépség brand közé, 2019-ben**. 9 kozmetikai márka között, egyedüli skin-tech brandként világos számunkra, hogy az idők változnak és az emberek nemcsak a hétköznapi kozmetikai termékekre, hanem komolyabb bőrápolási megoldásokra is vágynak.
“A trendek, amelyek 2020-ban a beszélgetésekben és a social media oldalakon dominálnak majd, a technológiai innovációk izgalmas keverékei lesznek, meglepő, új összetevőkkel és érdekes, néha furcsa megoldásokkal. Ma már nem léteznek hagyományos szépség-mércék, ennek köszönhetően ezt az ipart leginkább a vásárlók igénye és akarata formálja, amely rendkívül izgalmas időket hoz mind a márkák, mind pedig a vásárlók számára.”– tette hozzá a FOREO szakértője.
Forrás:
* Stylus globális trend report alapján**
The Cosmetify Index alapján /a Cosmetify szépségplatform által rendelt független audit/
“A trendek, amelyek 2020-ban a beszélgetésekben és a social media oldalakon dominálnak majd, a technológiai innovációk izgalmas keverékei lesznek, meglepő, új összetevőkkel és érdekes, néha furcsa megoldásokkal. Ma már nem léteznek hagyományos szépség-mércék, ennek köszönhetően ezt az ipart leginkább a vásárlók igénye és akarata formálja, amely rendkívül izgalmas időket hoz mind a márkák, mind pedig a vásárlók számára.”– tette hozzá a FOREO szakértője.