Beauty

Egy kampány, amivel a Bioderma a gyógyítási és ápolási terület elhivatott dolgozóit támogatta

A NAOS kiemelkedő értékeit biztosító filozófiai tézisek egyik alappillére a társadalmi felelősségvállalás, amelynek keretein belül a világjárványban rendületlenül helytálló szakmai csoport támogatása kerül előtérbe.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) a 2020-as esztendőt az ápolók és szülészek nemzetközi éveként hivatkozza, és a váratlanul érkezett világjárvány is az elismerő figyelem középpontjába helyezte a gyógyítási és ápolási terület elhivatott dolgozóit.

A NAOS szeptemberben bemutatott speciális termékkiadása,a Bioderma Sensibio H2O Respect kampányában ragadja meg a lehetőséget, hogy támogatásával kifejezze elismerését a szakma és képviselői iránt, ezért valamennyi értékesített termék után 200 forintot juttat a Magyar Ápolási Egyesülethez.
A kizárólag patikákban és webpatikákban elérhető micellás smink- és arclemosóból a tervek szerint mintegy 8000 kerül a felhasználókhoz, tehát a felajánlás mértéke milliós nagyságrendre rúg.

A vállalat célja az anyagi támogatáson túl, hogy közösségi média kampánnyal, kommunikációs üzenetekkel és különféle edukációs eseményekkel ráirányítsa a figyelmet a szervezet által képviselt szakemberekre és nehéz körülmények között végzett, nélkülözhetetlen munkájukra.

Márkus Ádám, a NAOS Hungary ügyvezető igazgatója szerint:
A_társadalmi felelősségvállalás alapítása óta szerves része a vállalat létezésének.
A NAOS Foundation-ön és egyéb alapítványokon keresztül számos fontos ügyet támogattunk eddig is, és ez a jövőben is feltett célunk.
Hiszem, hogy a felelősségvállalásnak fontos megjelennie az egyén szintjén is, hiszen ha ez a munkatársakat nem jellemzi, akkor könnyen kiüresedhet, elveszítheti jelentőségét. Büszke vagyok rá, hogy a karitatív, gondoskodó szemlélet a teljes cégcsoport vezetőire jellemző. A külföldi jó példákat itthon is érzékelik kollégáink, így a saját belső motivációikkal kombinálva, jó táptalajt találva tudunk ezekben a kérdésekben helyi szinten is döntést hozni. Igyekszünk  ügyelni arra, hogy a tevékenységünkhöz kapcsolódjanak ezek az aktivitások, továbbá olyan ügyek mellé álljunk, amelyek korábban talán kevesebb figyelmet kaptak.
 

Közösen a nemes célokért
A NAOS Care filozófiája az alapító, Jean-Noël Thorel humanista, emberközpontú alkotószemléletéhez vezethető vissza, ami a mai napig meghatározza a vállalat kutatási, üzleti és etikai értékrendjét.
Az ökobiológiába vetett töretlen hitre alapozott kutatások és fejlesztések lehetővé teszik a bőr ökoszisztémájának megóvását és természetes mechanizmusainak megerősítését. Megkerülhetetlen továbbá az a 40 évnyi innovációs magabiztosság, ami lehetővé teszi azt a szépségipari status quo elutasítását, miszerint a szépség és egészség megőrzése csupán kevesek kiváltsága. Az idei évet alapjaiban meghatározó és felforgató világjárvány számos váratlan kihívás elé állította a NAOS-t is, ez azonban nem lehetett akadálya annak, hogy az immár 25 éve a szépségipart meghatározó szabadalma, a Sensibio H2O igazoltan egyedülálló előnyeit és erényeit továbbfejlessze, és újabb termékekben alkalmazza.

„Sok váratlan kihívással találtuk mi is szemben magunkat, ilyen helyzetre egyszerűen nem lehetett felkészülni. A nehéz pillanatok azonban katalizálták a bennünk rejlő energiákat, így rövid idő alatt alkalmazkodtunk a kialakult körülményekhez.

Jó volt látni, hogy ijedtség helyett mindenki a megoldásra koncentrált.
A létező legnagyobb mélységekben is igyekeztünk a pozitívumot megtalálni, márpedig nehéz helyzetekből idén kijutott az emberiségnek bőven” – mondja el Márkus Ádám a kialakult helyzet értékeléséhez, majd hozzáteszi: „Az_idei év tűpontosan rávilágított egy évtizedek óta velünk élő problémára is: az ápolók helyzetére. Orvosokkal, klinikákkal és szakmai szervezeteikkel hosszú évek óta dolgozunk együtt, így saját szemünkkel is látjuk, hogy az »egészségügy szürke mindennapjaiban« milyen elhivatottsággal, a háttérben dolgozva, alázattal végzik a munkájukat.

Igazából csak akkor szembesülünk a jelentőségükkel, amikor a saját bőrünkön tapasztaljuk meg a helyzetüket. Ebben a kampányunkban szeretnénk felhívni rájuk a  figyelmet, és bízunk benne, hogy mások is csatlakoznak hozzánk.

Lényeges megemlíteni, hogy nem a járványhelyzet indukálta a választásunkat, legfeljebb megerősítette, ugyanis a pandémia kitörése előtt is többször felmerült az ilyen típusú felelősségvállalás.”

Példaértékű együttműködés
A Magyar Ápolási Egyesület elnöke, Minya Tünde szerint fontos és jelentős elhivatottságról tesz tanúbizonyságot a NAOS társadalmi felelősségvállalása.

„Annyi minden történt ebben az évben, de semmi sem úgy, ahogy azt februárban, az Ápolók Napján vizionáltuk.”– mondja az elnök asszony, majd így folytatja:
„Az ismert, sajnálatos világesemények itthon is közelebb hozták a különböző szakmai szervezeteket, közösen tudtunk gondolkodni az általunk képviselt csoportok érdekében, ami ennek az egész helyzetnek a legnagyobb pozitívuma.

Továbbra is egyesületünk fókuszában marad a tagtoborzás, az igényekhez igazodó képzések szervezése, a különféle projektekben való részvétel, a kapcsolatépítés, a szakmai és társadalmi szervezetekkel történő együtt gondolkodás, a szociális és az egészségügyi területen dolgozó munkatársak kapcsolatának erősítése, illetve a társadalmi megbecsültség növelése. Nem kevésbé fontos célunk továbbá, hogy markánsabb képviseletet kapjon az ápolói társadalom az egészségpolitika szintjén is.

Az ismert vállalatok, szervezetek az egészségügyi- és szociális területen gyakorló munkatársaink elhivatott, felelősségteljes munkavégzésére irányíthatják rá a figyelmet, így az általunk végzett munka a társadalom részéről is elismert hivatássá válhat.
Ebben tud segíteni a NAOS kezdeményezése.” A NAOS ügyvezetője amellett, hogy örömét fejezi ki azápolási szövetséggel folytatott együttműködés sikerét illetően,a jövőben tervezett társadalmi kampányokra is felhívja a figyelmet:

„Szerencsés vagyok, hogy olyan szellemiségű cégnél és csapattal dolgozhatom itthon, akik nemcsak nyitottak az ilyen típusú aktivitásokra, de el is várják azokat a vállalat vezetése részéről is. Bizton állíthatom, a jövőben több központi kezdeményezéshez is csatlakozunk a magyar leányvállalattal, illetve még több helyi ötletet szeretnénk megvalósítani, szem előtt tartva a közvetlen mikrokörnyezetünk és a rászorulók támogatását.”