A szorongásos zavarok valamilyen formája a magyarok körében is gyakori, az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai szerint a lakosság 6-7%-a szenved valamilyen szorongásos zavartól.
A kellemetlen testi és lelki tünetek mellett a szorongással való együttélés megnehezíti a mindennapokat, a munkavégzést, a kikapcsolódást.
A szorongás ráadásul nem válogat, bárki életében és bármikor felütheti a fejét.
A kampány egyik célja éppen ezért elsősorban a szembenézés: merjük kimondani magunknak és egymásnak: szorongok.
“Az Answear.hu-nál fontosnak tartjuk, hogy ne csak a külsőnkkel, hanem értékes belső világunkkal is törődjünk. A Take Care of What’s Inside kampány ennek tökéletes példája.
Most is, mint mindig, arra törekszünk, hogy valódi segítséget nyújtsunk sokakat érintő fontos témák kapcsán profi szakemberek bevonásával mindenki számára érthető és feldolgozható módon.
A kampányban információs anyagok, oktatóvideók is megjelennek, sőt, egy online előadásra is sor kerül a Mélylevegő csapatával.” fogalmazott Sebó Krisztián, az Answear.hu country managere.
A mostani akció különlegessége az ismeretterjesztésen túl abban rejlik, hogy közvetlenül igyekszik megszólítani az embereket, így október 10-től kezdődően az Answear. hu vásárlói megrendelésük mellé a szorongásról átfogó ismereteket nyújtó füzetet és saját érintettségük felmérését segítő öntesztet kapnak. A széles közönség számára a kampány oldalán érhetők el információk és szakmai videók, amik a hétköznapokban alkalmazható technikákkal segítenek hozzá a szorongásmentes mindennapokhoz, az október 25-re tervezett online előadás pedig stresszkezelő módszerek elsajátítására biztosít lehetőséget.
“A Mélylevegő Projekt célja, hogy mindenki számára elérhető legyen a mentális egészség ápolásához, fejlesztéséhez hozzásegítő tudás.
Ehhez kiemelten fontos a közérthető kommunikáció, valamint az, hogy az információ minél több emberhez eljusson, ezért is csatlakoztunk az Answear.hu kampányához, ami új platformot biztosít a tudomány-kommunikációnak. A szorongás mindenki életében jelen van, így érdemes olyan eszközöket elsajátítani, amik segítenek, hogy egy kiegyensúlyozottabb, magabiztosabb életet élhessünk.” – tette hozzá Juhász Bettina és Pető Dorina, a Mélylevegő Projekt alapító pszichológusai.
A Take Care of What’s Inside kampány a szorongást és egyéb lelki, mentális nehézségeket övező tabukat is le szeretné dönteni, és mindenkit arra ösztönözni, hogy merjen segítséget kérni, ha úgy érzi most éppen nagyon nehéz.
“Bízunk benne, hogy a kampánnyal elérjük azokat, akiknek valóban szüksége van rá és azokat is, akiknek épp nincs, de a megszerzett tudással képesek másoknak segíteni.” – mondta Sebó Krisztián.