Gourmet

Végre! Szívószálmentes fedőt hoz Magyarországra a Starbucks!

A Starbucks augusztus végétől újfajta, szívószálmentes fedővel várja a kávézni vágyókat Magyarországon. A világon naponta több mint félmilliárd egyszer használatos műanyag szívószál* fogy. Az új fedő bevezetésével a Starbucks hozzájárul a mennyiség csökkentéséhez. A bejelentés összhangban áll a vállalat erőforrás- pozitív jövőről szóló környezettudatos víziójával és mutatja elkötelezettségét egy fenntartható, zöldebb jövő mellett.

A Starbucks új fedőjének tervezésénél a vásárlói kényelem mellett a környezettudatosság volt a fő szempont. Az új dizájnból hiányzik a megszokott, szívószálaknak kialakított nyílás, helyette egy ergonomikus megoldással teszi még kellemesebbé a kávézás élményét a vállalat.* Az egyedi formatervezésű, újrahasznosítható műanyagból készült fedőn egy megemelt nyílás található, amelynek kialakításhoz kevesebb anyagot használnak, valamint a megoldás kiemeli az egyes italok ízét, így minden egyes korty valódi, minőségi élményt nyújt.

Ennek köszönhetően a Starbucks évente több millió nem újrahasznosítható, műanyag szívószállal csökkenti a felhasznált műanyag mennyiségét üzleteiben. A Starbucks az évben papíralapúra cserélte a műanyag szívószálakat, valamint a vállalatnál elérhető reusable cup újratölthető poharak használata esetén a környezetbarát kávéélmény mellett kedvezményt is biztosít a vendégeknek.
A Starbucks továbbra is elkötelezett a még zöldebb és fenntarthatóbb megoldások bevezetésében.


Az utóbbi években egyre magasabb a fogyasztók elvárása a környezettudatos csomagolás terén is. A Starbucks számára az újfajta kialakítású fedő óriási mérföldkő a fenntarthatóbb vendéglátás irányába. Biztosak vagyunk benne, hogy az új megoldás nem csak a környezetet óvja majd, de a kávéimádók tetszését is elnyeri.” mondta el Kerek Fanni a Starbucks magyarországi brand managere.

* https://www.earthday.org/fact-sheet-how-much-disposable-plastic-we-use/
* Az újfajta, szívószálmentes fedő bizonyos hideg italok esetében elérhető, egyes frissítőket, mint pl. a Frappuccinot továbbra is hagyományos módon szolgálja fel a vállalat.

A Starbucksnak fontos az etikus forrásból származó kávé beszerzése is, amiről már itt írtunk is: